25 januari 2007

Agenter

Så har då den årlige brassen kommit till Sirius för provspel. Med tanke på vilken klass Catimba och Bomba (inte) höll kan det rimligen inte bli sämre. Brassen har åtminstone spelat fotboll i riktiga lag. Inga lag man känner igen, visserligen, men herregud så många! Minst ett klubbyte per säsong. Man undrar ju lite vad det kan bero på.

Särskilt som det finns en agent i buskarna. Efter rätt avancerad informationssökning hittar jag agentens hemsida. Och inser snabbt att Rodrigo Paulista inte är den enda av hans spelare som gjort det till en konst att byta klubb. Ivan Kaviedes. Behöver jag säga mer? Under- och problembarn i samma lilla kropp. Med samma agent som Rodrigo Paulista. Det finns fler exempel i samma stall. Juan Arostegui byter också klubb varje år, liksom Fabio Pinto, liksom ÖSK-bekantingen Gigena, liksom... ja, snart sagt varenda spelare i samma stall. Inte för att jag kan säga vad det beror på i varje fall, men visst blir jag misstänksam. Agenter får trots allt procent på signingar och övergångar.

Och i pappers-UNT kastar Teddy Niziolek skräp på ESK. Vilket alltid är trevligt. Däremot känns pepparrötternas agerande inte direkt renhårigt; jag anar en hund. Men inte kan de vara så låga att de bara velat strula till det för Sirius? Och i samma veva strula till det för Teddy? Njäae? Proffsigt värre, i så fall.

Inga kommentarer: