14 april 2007

Första omgången. Studans tipstävling!

Den som trodde att vår genomgång av årets Superetta skulle vara klar innan serien drog igång misstar sig, som synes. Det är trots allt ganska passande. Ingen annan svensk fotbollsserie är så lång, eller matchtät, som Superettan. En omgång är ingen omgång. Eller, ja, typ.

Vi låter oss med andra ord inte påverka särskilt av den första omgången, utan ser de stora mönstren. Genomgången fortsätter.

Tills dess: Studans tipstävling! Tippa varje omgång av Superettan. Ett rätt för varje rätt tecken. I oktober har vi en vinnare. Välkomna att tippa i kommentarerna. Vi läser och räknar. Ju snabbare ni hakar på, desto större chans att skrapa ihop poäng.

Först ut: jag. Sämst av alla. Vilket iofs inte säger så mycket när mina medredaktörer mer eller mindre livnär sig på spel. Men jag är kass. Så ni vet.

Öster - Häcken 2
Falkenberg - Sylvia 1
Sirius - Ljungskile X
Sundsvall - Mjällby 1
Norrköping - Åtvidaberg X
Landskrona - Enköping 1
J-Södra - Bunkeflo 1
Örgryte - Degerfors X

6 kommentarer:

Anonym sa...

Öster - Häcken X
Falkenberg - Sylvia 1
Sirius - Ljungskile 1
Sundsvall - Mjällby X
Norrköping - Åtvidaberg 1
Landskrona - Enköping 1
J-Södra - Bunkeflo 1
Örgryte - Degerfors 1

Martin sa...

Jag får väl passa på de tre första matcherna eftersom de är lite väl enkla att sätta så här i efterhan men jag tar återstoden av första omgången.

Sundsvall - Mjällby 1
Norrköping - Åtvidaberg 1
Landskrona - Enköping 1
J-Södra - Bunkeflo 1
Örgryte - Degerfors 1

Unknown sa...

Jaha, jag får väl tipsa dom sista två matcherna iallafall. Here goes:

Jönköping - Bunkeflo X
Örgryte - Degerfors 1

Uv sa...

Som tröst för eftersläntrare kan jag (inte utan viss bitterhet) konstatera att det inte är särskilt långt till toppen. Sutra och 255p har prickat in två, Panikbyrån och jag en var. Tvi vale!

Unknown sa...

jaha, eftersom häckens Omgång 2 verkar skarva i med alla andras Omgång 1 så tippar jag den redan nu, det är för lätta poäng för att missa ;)
Sen får naturligtvis lekledaren bestämam om det räknas...

BK Häcken - Falkenbergs FF 1

Panikbyrån sa...

Man kan väl iofs rimligen påpeka att fjäskisen Sutra har tre rätta matcher. Visserligen stoltserar jag med rätt i singularis, men jag vill i alla fall påpeka att vi nu kan bocka den första av prognosticerade 14 1-1-matcher för ESK. Gott så!